Brzdová hadička pre auto zadná a predná
Brzdová hadička zadná a predná v našom online obchode
When the driver operates the foot brake through the brake pedal, mechanical energy is transferred through the brake booster to the main brake cylinder, or master cylinder. In the cylinders, mechanical energy is converted into hydraulic pressure by means of pistons. This hydraulic pressure is then transferred through the brake tubes and hoses to the respective wheel brake cylinders in drum brakes or to the brake calipers in disc brakes. At the respective wheels, hydraulic pressure is again turned into mechanical energy through pistons and the brake process is carried out via the brake linings and friction surfaces.
Solely tandem master cylinders are used, because the legislator dictates two independent brake circuits.
The tandem master cylinder is composed of two successively arranged pistons. In one housing the pressure piston and the successive floating piston form two separate pressure chambers. Both pistons are double pistons. When the braking process occurs, the primary cuff drives over the balancing hole at at the pressure piston and seals the pressure chamber. The brake fluid displaces the floating piston minimally, whereby the positioning pin releases the valve pin, therefore closing the central valve. During this, pressure is built up in both brake circuits. When releasing, both pistons are repositioned into their initial state through fluid pressure and two springs. This reduces the pressure and the brakes are released.
The task of the main brake cylinderAmong the most important tasks of this cylinder are the quick pressure build-up in both brake circuits when the brake is operated as well as the quick pressure reduction when the brake is released. In addition, the main cylinder compensates the volume of the brake fluid; on the one hand by the temperature rise during the activity, on the other hand through the adjustment of the brake shoes or brake linings.
DurabilityThe main brake cylinder is not a wear part and is generally durable for the lifetime of the vehicle. However, if you need a main brake cylinder, spare parts such as pistons, cuffs etc. for a damaged vehicle or such, you can find them in our online shop. Funkcia brzdovej hadice. Brzdová hadica je flexibilná súčasť brzdového potrubia, ktorá prenáša hydraulicky tlak z brzdových hadičiek do jednotlivých brzdových valcov bubnových bŕzd a brzdových strmeňov kotúčových bŕzd.
Ako to funguje?Pri prevádzke brzdového pedálu sa v hlavnom brzdovom valci vytvára tlak cez posilňovač bŕzd. Tlak kvapaliny smeruje cez brzdové hadičky do všetkých nepohyblivých častí vozidla. Brzdové hadičky sú umiestnené vnútri motorového priestoru vozidla pod, a sčasti aj vedľa podbehov kolies. Tieto hadičky vykonávajú prenos na brzdy pri pohybujúcich sa otočných čapoch riadenia. Pri prevádzke brzdového pedálu a následnom vytvorenom tlaku v brzdových hadičkách sa bežná brzdová hadička s textilným obložením mierne rozšíri. Na základe toho nie je možné vykonať dávkovanie brzdného procesu tak precízne ako v systémoch s oceľovým brzdovým potrubím. Ďalej je možné zmerať tlakový bod brzdového pedálu presnejšie v brzdových hadiciach s obložením z kovového pletiva, kvôli ich minimálnej rozpínavosti. Tým pádom stav brzdovej hadice tiež prispieva k jazdnému komfortu.
Komponenty brzdovej hadiceTieto hydraulické hadice sa skladajú z kyselinovzdornej vnútornej vložky a vonkajšej gumy. Medzi týmito vrstvami je viacvrstvové textilné obloženie, ktoré prijíma vysoké tlaky. Tieto textilné obloženia sa tiež môžu vyrábať z oceľového drôtu v oceľovom opletení. Takto pokrytá brzdová hadička sa tiež nazýva oceľové brzdové potrubie a má dlhšiu životnosť.
Príznaky a možné príčiny poškodenej brzdovej hadicePretože vonkajší povrch pogumovania brzdovej hadice je vystavený vplyvom prostredia ako napríklad soľ na ceste v zime, teplotným rozdiely medzi letnými a zimnými mesiacmi a tiež aj sústavným zmenám tlaku vo vnútri, stáva sa poréznym. Z toho vyplýva, že brzdové hadice jednotlivých kolies je potrebné vymieňať. Zvyčajne sa táto informácia uvádza pri ročnej STK inšpekcii.
Výmena brzdovej hadiceVýmena by sa mala vykonávať v garáži, pretože následne je potrebné brzdový systém ventilovať. Ďalej je potrebné skontrolovať brzdový efekt na brzdovej skúšobnej stolici. Následne treba doplniť brzdovú kvapalinu do kompenzačnej nádrže až po rysku.
V našom online obchode nájdete brzdové hadice pre Váš model vozidla, ako aj brzdovú kvapalinu a všetky ostatné náhradné diely.
Viac náhradních dielov v kategórii Brzdový systém
- Strana montáże: Zadna naprava
- Dĺżka [mm]: 221
- Rozmer kľúča: 14/17
- Vnútorný závit [mm]: M10x1
- Vonkajżí závit [mm]: M10x1
- Celková dĺżka [mm]: 265
- Strana montáże: predna naprava obe strany
- Dĺżka [mm]: 440
- Vnútorný závit [mm]: M10x1
- Vonkajżí závit 2 [mm]: M10x1,5
- Strana montáże: predna naprava, Zadna naprava
- Dĺżka [mm]: 335
- Vnútorný závit [mm]: M10 x 1
- Vonkajżí závit [mm]: M10x1
- Strana montáże: predna naprava obe strany
- Dĺżka [mm]: 410
- Rozmer kľúča: 14
- Vnútorný závit [mm]: M10 x 1
- Potrebný počet kusov: 2
- Hmotnosť [kg]: 0,074
- Vonkajżí závit [mm]: M10 x 1
- Dĺżka závitu [mm]: 14,5
- Farba: čierna
- Strana montáże: predna naprava
- Dĺżka [mm]: 563
- Rozmer kľúča: 12
- Vnútorný závit [mm]: M10x1
- Rozmer závitu: M10
- Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: s dutou skrutkou
- Strana montáże: Zadna naprava
- Rozmer závitu 1: INN. M10x1
- Rozmer závitu 2: INN. M10x1
- Hmotnosť [kg]: 0,08
- Celková dĺżka [mm]: 280
- Strana montáże: predna naprava obe strany
- Dĺżka [mm]: 305
- Rozmer kľúča: 14
- Vnútorný závit [mm]: M10x1
- Vonkajżí závit [mm]: M10x1
- Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia: s pruzinou
- Strana montáże: predna naprava
- Dĺżka [mm]: 450
- Rozmer kľúča: 14/17
- Vnútorný závit [mm]: M10x1
- Vonkajżí závit [mm]: M10x1
- Strana montáże: na zadnej naprave obojstranne
- Dĺżka [mm]: 263
- Rozmer kľúča: 13
- Vnútorný závit [mm]: M10x1
- Vonkajżí závit [mm]: M12x1
- Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: s podložkami, s dutou skrutkou
- Strana montáże: na zadnej naprave obojstranne
- Dĺżka [mm]: 140
- Vnútorný závit [mm]: 2 x M10x1
- Celková dĺżka [mm]: 170
- Strana montáże: Zadna naprava, predna naprava obe strany
- Dĺżka [mm]: 315
- Rozmer kľúča: 14/14
- Vnútorný závit [mm]: M10x1
- Vonkajżí závit [mm]: M10x1
- Strana montáże: Zadna naprava
- Dĺżka [mm]: 185
- Rozmer závitu 1: F10X1
- Rozmer závitu 2: M10X1