Vedenie vysokého tlaku klimatizácie pre auto
Vedenie vysokého tlaku klimatizácie v našom online obchode
Chladenie je realizované prostredníctvom kompresora, ktorý pracuje na princípe chladničky. Do okruhu sú vstavané rôzne súčasti a komponenty. Tento okruh sa tiež nazýva klimatizačná jednotka a tiež aj chladiaci okruh.
Vedenie je usporiadané do týchto nasledujúcich štyroch častí:
- Vysokotlakový priestor - plynný (tlak približne 16 barov, teplota približne 65 stupňov Celzia)
- Vysokotlakový priestor - kvapalný (tlak približne 16 barov, teplota približne 65 stupňov Celzia)
- Nízkotlakový priestor - plynný (tlak približne 1,2 baru, teplota približne -3 stupne Celzia)
- Nízkotlakový priestor - kvapalný (tlak približne 1,2 baru, teplota približne -7 stupňov Celzia)
Chladiaci okruh je zložený z nasledujúcich prvkov, ktoré sú spojené cez hadicové vedenie a potrubie: Kompresor, teleso expanzného objemu (expanzný ventil alebo škrtiaci ventil), výparník, kvapalinová nádrž so sušičom (sušič a kolektor), bezpečnostné zariadenia (tlakové spínače alebo vysokotlakové spínače a snímače teploty), riadiace jednotky, rúry a rúrky, chladiaci prostriedok a nádrž pre chladiaci prostriedok.
Funkcia klimatizácieV rúrke je plynná chladiaca kvapalina kompresorom stlačená na 16 barov a následne skvapalnená v kondenzátore. Potom smeruje do expanzného ventilu, ktorý je nainštalovaný v prednej časti výparníka, a následnej uvoľnená na 1,2 baru. Prostredníctvom Joule-Thompsonovho efektu, ktorý sa objavuje, plyn prechádza izoentalpickým znížením tlaku a teplotnými zmenami. Kvôli zmene objemu plynu sa znižuje vzdialenosť častíc média, takže uvoľnená chladiaca kvapalina má po expanznom ventile teplotu -7 stupňov Celzia.
V tomto momente prechádza výparníkom, ktorý ochladí vzduch v priestore pre cestujúcich. Po výparníku prechádza naspäť do kompresora a okruh sa začína znovu.
Včasná výmena chladiaceho prostriedkuMalé množstvá chladiacej kvapaliny môžu uniknúť z chladiaceho okruhu prostredníctvom výstupného tlakového ventilu v kompresore. Znížené množstvo preto nemôže dosiahnuť prevádzkovú teplotu 16 barov; preto klimatizácia nemôže pracovať v požadovanej miere. Preto je dôležité pridať chladiacu kvapalinu každé 2 až 3 roky, čo by sa malo realizovať prostredníctvom servisu. Odporúčajú to tiež automobilové kluby (ADAC, atď.). Chladiaci okruh a kompletná klimatizačná jednotka sa dajú opraviť iba v náležitom servise, pretože rúrky sú pod tlakom!
Z nášho online obchodu si môžete lacno objednať všetky komponenty pre Váš klimatizačný systém a nechať si ich nainštalovať v servise. Okrem týchto komponentov nájdete v našom web katalógu všetky ostatné opotrebovávané a náhradné diely pre Vaše vozidlo.
Viac náhradních dielov v kategórii Klimatizácia
- Kúrenie/Chladenie: od kompresora klimatizacie ku kondenzatoru
- Verzia: produced by VISTEON
- Kúrenie/Chladenie: od kompresora klimatizacie ku kondenzatoru
- Verzia: produced by VISTEON
- Kúrenie/Chladenie: od kompresora klimatizacie ku kondenzatoru
- Hmotnosť netto [g]: 112
- Šírka balenia [cm]: 20,00
- Výška balenia [cm]: 23,00
- Dĺžka balenia [cm]: 29,5