Vypínacie ložisko pre auto
Vypínacie ložisko v našom online obchode
Vypínacie ložisko je dôležitou časťou spojky, ktorá funguje ako spojenie medzi dvomi mechanickými hriadeľmi. Vypínacie ložisko je zodpovedné za prenos síl cez vysúvaciu vidlicu alebo priamo na rotačné prvky automatickej spojky. Takéto axiálne ložisko je nevyhnutnou súčasťou manuálnej transmisie, ktorá sa používa v automobilovom priemysle a strojárstve. V transmisiách používaných v automobilovom priemysle slúži vypínacie ložisko na rozpojenie väzby počas jazdy a pri používaní prevodovky. Hlavne v starších transmisiách je vypínacie ložisko skombinované s vypínacou pákou spojky, ktorá sa ovláda mechanicky alebo hydraulicky, prostredníctvom pracovného valca spojky.
Funkcia a náhradné dielyVypínacie ložisko je nevyhnutné na rozpojenie spojky. Pretože vypínacie ložisko musí fungovať aj pri veľkých axiálnych silách, jeho opotrebovanie je výrazné. Kým predtým, pri manuálnych transmisiách, sa mohlo vypínacie ložisko točiť iba vtedy, keď spojka pracovala, v moderných konštrukciách má optimalizovanú ochranu proti opotrebovaniu, ktorá mu umožňuje neustále otáčanie. Novšie transmisie majú hydraulické ovládanie spojky, pri ktorom je pracovný valec spojky priamo integrovaný do vypínacieho ložiska. V týchto CSC (concentric slave cylinder) konštrukciách vytvára ložisko a pracovný valec spojky jeden celok. Na uvoľnenie spojky tak nie je potrebná samostatná páka.
Životnosť, opotrebovanie a výmenaPretože vypínacie ložisko predstavuje spotrebný diel, jeho životnosť závisí na životnosti väzby spojky. Vypínacie ložisko je teda dobré vymeniť pri výmene väzby. V starších transmisiách, ako napríklad 02B, je ložisko a vypínacia páka uložená za vodiacim tesnením. V prípade potreby by sa preto malo takisto vymeniť.
Potrebné náhradné diely zahŕňajú skrutky, ktoré slúžia na upevnenie ložiska a vypínacej páky v správnej pozícii. Druhé ložisko vypínacej páky spojky má často guľové čapy, ktoré sú priskrutkované do prevodovej skrine. V moderných transmisiách, ako napríklad 02G, v ktorých pracovný valec s ložiskom vytvárajú jeden celok, je potrebné vymeniť aj tesniaci krúžok, tlakové potrubie pracovného valca a skrutky.
Viac náhradních dielov v kategórii Spojka / príslušenstvo
- Priemer [mm]: 47,62
- Vnútorný priemer [mm]: 31,16
- Výška [mm]: 21,83
- Šírka [mm]: 41,31
- Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: bez vysuvacej vidlice
- Druh pohonu: mechanicky
- Výška [mm]: 10,6
- Strana montáże: na skrini prevodovky
- Priemer [mm]: 89,7
- Montáżny priemer [mm]: 80
- Materiál: ocelovy plech
- Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: s vysuvacou vidlicou
- Hmotnosť [kg]: 0,300
- Dodrzat servisné predpisy
- Veličina: MKB-00
- Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: s vodiacim puzdrom, s vysuvacou vidlicou, s vysúvacim ložiskom