História značky Alfa Romeo
Spoločnosť ALFA ROMEO založil v roku 1906 Francúz Alexandre Darracq, blízko talianského mesta Miláno. Továreň sa však venovala iba výrobe automobilových dielov pre francúzskych výrobcov, čo viedlo k rozhorčeniu na strane talianskych spolumajiteľov. V roku 1909 kúpil väčšinu akcií spoločnosti miestny taliansky podnikateľ, ktorý v roku 1910 začal s výrobou vlastnej automobilovej značky. V júni 1910 zmenili akcionári meno spoločnosti na Società Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, z ktorého pochádza aj skratka ALFA.
V tom istom roku bol vytvorený prvý model 24 HP a spoločnosť zároveň vstúpila aj do automobilového športu. V roku 1914, po vypuknutí prvej svetovej vojny, ustúpil automobilový priemysel výrobe zbraní. V roku 1915, kvôli problémom s likviditou, spoločnosť ALFA skrachovala. Kúpil ju však výrobca výzbroje Accomandita Ing. Nicola Romeo & Co z Naples a ďalej fungovala ako Alfa Romeo, továreň na výrobu zbraní. Vyrábala muníciu a letecké motory a počet jej zamestnancov vzrástol z 200 na 4 000. Po skončení prvej svetovej vojny, v roku 1919 začala opäť vyrábať autá.
Prevzatie spoločnosťou Fiat
Po ďalšom bankrote v roku 1928, bola továreň v roku 1933 znárodnená a znovu bola predaná až v roku 1980, keď sa Taliansko zbavilo 600 národných podnikov. Už ako národný podnik bola značka neodmysliteľnou súčasťou automobilového športu. Zároveň ale vyrábala malé nákladné autá a SUV. V tom čase vyrábala značka Alfa Romeo dokonca aj malé verejné autobusy. Výroba malého nákladného auta Autotutto sa skončila v roku 1982.
V roku 1980 prevzala Alfu Romeo od talianskeho štátu spoločnosť FIAT, ktorá pokračovala vo výrobe a ktorá v rámci športových áut vlastnila aj značku Lancia. Značka Alfa Romeo vyhrala prvé dve svetové šampionáty Formuly 1, ktoré boli založené v roku 1950. Medzi rokmi 1984 a 1986 sa model Alfa Romeo vyrábal v Taliansku v rámci zmluvy o spolupráci so spoločnosťou Nissan.
Ideálny model pre každého
Vzhľadom na pričlenenie značky k spoločnosti Fiat zahŕňajúcej aj značku Lancia, boli do áut montované rôzne automobilové diely od týchto troch výrobcov. Náhradné diely z Fiatu alebo Lancie sa tak dali použiť aj v Alfa Romeo. Jednými z najobľúbenejších modelov sú Alfa Romeo Giulietta, 156, 159 a Mito, ktoré boli pre značku veľkým úspechom. Od roku 2009 ponúka spoločnosť aj MultiAir verzie rôznych modelov, ktoré sú výsledkom vývoja v motoristickom športe. Majú prvý plne nastaviteľný vstupný riadiaci ventil na svete. Vačkový hriadeľ sania je preto nahradený elektrohydraulickým dielom. Výhodou je nastaviteľný zdvihový ventil a variabilný čas otvorenia, ktorý je možné prispôsobiť práci valcov. V našom internetovom obchode nájdete širokú škálu náhradných dielov pre Alfa Romeo. Naše katalógy obsahujú veľké množstvo kvalitných automobilových dielov za nízku cenu.