Prvé auto značky Citroën
André Citroën sa narodil vo Francúzsku v roku 1878 a určitý čas pracoval v automobilovej továrni Mors. V roku 1905, v 27 rokoch, založil továreň na prevodovky a v roku 1913 k nej pridal ďalšiu továreň na výrobu karburátorov.
Jeho veľkou vášňou bola sériová výroba. Po skončení prvej svetovej vojny bol preto prvý automobil Citroën v roku 1919 hneď vyrábaný sériovo.
Po prvej pásovej výrobe automobilu Henrym Fordom v USA, bol Citroën prvým európskym výrobcom, ktorý ju zaviedol. Model Typ A bol prvým európskym vozidlom vyrábaným na montážnej linke.
Svetové rekordy napriek finančným ťažkostiam
Štvorvalcový motor s výkonom 10 k bol inštalovaný do šiestich rozdielnym modelov. Už v prvom roku, od júna do decembra 1919, bolo dodaných 2500 áut. V ďalšom roku 1920 bolo vyrobených už 20 200 áut! V nasledujúcich rokoch bol výrobca veľmi úspešný a bol schopný prelomiť 106 svetových rekordov. Autá si obľúbili aj bežní Francúzi. Počas svetovej ekonomickej krízy v roku 1929 mala skupina finančné ťažkosti a musela sa spojiť so spoločnosťou Michelin. S novými silami bol vytvorený Traction Avant Type 7, ktorý revolučným spôsobom ovplyvnil automobilový svet. Od vtedajších vozidiel sa výrazne líšil. Mal samonosnú karosériu, prvý predný náhon na svete a záves s torznou tyčou.
Inovácia prostredníctvom pokroku
Citroën bol, pokiaľ ide o technológie, vždy pred ostatnými výrobcami. Na motoristickej výstave v Paríži v roku 1934 už predviedol tri rôzne 8-valcové motory. Počas druhej svetovej vojny bola výroba úplne zastavená, no po jej skončení bola obnovená. Na motoristickej výstave v Paríži v roku 1948, bol prezentovaný model 2CV. Napriek tomu, že auto s objemom motora 375 cm3 každý privítal s úsmevom, bolo začiatkom celosvetového úspechu. Vynálezca predného náhonu začal v roku 1955 aj s výrobou Citroënu DS s hydropneumatickým odpružením všetkých kolies. Toto auto bolo zároveň prvým autom na svete, ktoré bolo vybavené posilňovačom riadenia, posilňovačom bŕzd a adaptívnymi odbočovacími svetlami.
Akvizícia spoločnosťou Peugeot
V roku 1975 prevzal spoločnosť konkurenčný Peugeot. Odvtedy funguje pod značkou PSA. Typ CX, ktorý sa vyrábal v rokoch 1974 až 1991, bol posledným samostatným dielom Citroënu. Všetky ďalšie vozidlá, ktoré začínajú na Visa a LN, boli vytvorené spolu s Peugeotom. Spolu sa kombinuje veľa dielov oboch výrobcov a dokonca aj celé šasi. Veľa dielov, ktoré sa používajú v autách Peugot, je preto možné uplatniť aj v Citroënoch.