
Od pretekárskych áut po elitné vozidlá
Medzi rokmi 1929 a 1938 viedol Enzo Ferrari pretekársky tým Scuderia Ferrari, ktorý bol zároveň tímom značky Alfa Romeo. Továreň na pretekárske autá v Maranelle bola v roku 1944 vybombardovaná, no v roku 1946 bola úspešne obnovená. Prvé domáce športové auto, Ferrari 125C, malo 1,5 litrový 12-valcový motor. V snahe o zarobenie peňazí v športovom priemysle sa spoločnosť rozhodla predávať upravené športové autá aj zámožnej klientele. Jedným z prvých vozidiel bolo Mille Miglia, ktoré vzišlo z diaľkových vytrvalostných pretekov na tisíc míľ v severnom Taliansku.
Legendárne Enzo Ferrari F140 v limitovanej edícii
Aj keď nemohli zabrániť finančným ťažkostiam, v roku 1960 sa podarilo zabrániť pokusu o prevzatie zo strany konkurenčného Fordu. V roku 1969 získala 50% účasť v podniku talianská spoločnosť Fiat. Podarilo sa tak získať finančné prostriedky na výrobu Ferrari 512S, ktoré malo byť konkurenciou pre Porsche 917. Na začiatku 70. rokov mala talianska pretekárska spoločnosť také problémy, že musela zrušiť niekoľko pretekov Formuly 1. Požiadavky na výfukové plyny v 70. rokoch spôsobili pokles predaja v USA. Po smrti zakladateľa v roku 1988 sa značka stala legendou. Špeciálne edície ako F50 a Enzo Ferrari F140, obe s 12-valcovými motormi, sa vyrábali v prísne obmedzenom počte, rovnako aj veľa ďalších modelov.
Nové modely Ferrari
Vo všeobecnosti sa vyrábajú iba benzínové motory s valcami usporiadanými do tvaru V. Všetky diely karosérie vychádzajú priamo z motoristického športu a sú implementované do cestných modelov. Interiér vozidiel sa navyše obmedzuje na základné prvky, aby dal vodičovi rovnaký pocit, aký majú pretekári. Modely Ferrari sú, ako jedny z mála, vyrábané s prednými, zadnými aj stredovými motormi. Napríklad 458 Spider je prvým a jediným vozidlom so stredovým V8 motorom a sťahovateľnou strechou. Od roku 2010 sa vyrába FF, najsilnejšie a najrýchlejšie štvormiestne auto na svete. Má 12-valcový predný motor s výkonom 660 k a môže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 336 km/h. Pri stredne rýchlej jazde je spotreba tohto 12 valcového motora približne 15 litrov na 100 km. Brzdy sa vyrábajú exkluzívne v podobe vnútorne ventilovaných brzdových diskov s dvojitými čeľusťami. V našom internetovom obchode získate všetky náhradné diely na vaše Ferrari. Dodávame tiež spotrebné diely pre brzdy, transmisie a motor.