Začiatky značky Mazda
Spoločnosť, ktorá sa pôvodne venovala spracovaniu korku, bola založená v Japonsku, v roku 1920, pod úplne iným menom. V roku 1927 vyrobila prvé strojárenské diely a v roku 1930 už vyrábala celé motorky. V tom čase zmenila názov na Mazda, ktorý je odvodený od ázijského božstva. Okrem toho vyvíjali a vyrábali motorizované trojkolky a malé nákladné autá. Po druhej svetovej vojne, v ktorej sa Mazda podieľala na výrobe výzbroje, sa v roku 1950 vrátili k výrobe malých nákladných vozidiel.
Úspech značky
Prvé osobné vozidlo, kupé Mazda R360, bolo predstavené v máji 1960. O rok neskôr sa značka dohodla s Nemeckou spoločnosťou NSU na používaní motora Wankel, ktorý bol zabudovaný aj do prvého vozidla, Mazda 110 S Cosmo. V roku 1972 bola založená nemecká pobočka, ktorá od roku 1973 distribuovala vozidlá v Nemecku. Pri výskumnom centre v Oberursel (v Hessensku), postavenom v roku 1990, vznikla európska centrála Mazdy. Produktový rad siaha od malých a stredných vozidiel až po luxusné sedany a športové autá. S roadsterom MX-5 sa Mazde, ako jedinej značke, v roku 1989 podarilo znovu nadchnúť zákazníkov pre otvorené športové vozidlá. V roku 1991 sa stala prvou japonskou automobilkou, ktorá vyhrala legendárnych 24 hodín Le Mans. Víťazstvo bolo o to dôležitejšie, že ho dosiahli s rotačným motorom Wankel. Na celom svete sa predali asi 2 milióny kusov tohto modelu RX-7 s motorom Mazda.
Výhody a nevýhody značky
Okrem sedanu vyššej triedy s označením Mazda-6, je v ponuke SUV, ktoré sa predáva aj v USA. Relatívne pozitívne štatistiky tejto značky sa okolo roku 2008 zhoršili, keďže sedany ako Mazda-6 často zápasili s nevysvetliteľným vybitím batérie.
Okrem toho sa môže upchať dieselový filter pevných častíc alebo môže vzniknúť porucha v palivovej pumpe. Napriek tomu sa však Mazda vďaka svojej dobrej kvalite presadila v Európe aj vo svete. V našom internetovom obchode si môžete kúpiť všetky náhradné a spotrebné diely, ako sú brzdy a brzdové podložky.