
MG vznikla v roku 1923, v Anglickom Oxforde, ako automobilová značka pod menom "Morris Garages." Spočiatku ju viedol Cecil Kimber a zaoberala sa vizuálnym a technickým vylepšovaním vozidiel anglického výrobcu Morris. Začínala športovými sedanmi 14/28 a 14/40. Prvým väčším úspechom bol malý dvojsedadlový Roadster Midget, ktorým vznikla tradícia športových áut od MG. Roadster bol vozidlom, ktoré prispelo k sláve značky obzvlášť po druhej svetovej vojne a to aj napriek tomu, že ponuka zahŕňala aj sedany rôznych veľkostí. V 50. rokoch sa MG stal súčasťou Nuffield Group a neskôr British Motor Corporation resp. British Leyland Motor Corporation, ktorá zahŕňala aj značky Austin, Morris, Triumph a Jaguar. Začalo obdobie akvizícií a masovej výroby, na ktorej sa podieľali rôzne skupiny zančiek. MG sa však profilovala ako značka pre športových, štýlových zákazníkov. Vývoj vlastných modelov nebol až taký dôležitý. Tieto tendencie pokračovali aj prostredníctvom MG Rover Group. Po krátkom intermezze so skupinou Rover, predalo BMW značku čínskym investorom. MG dnes patrí do Shanghai Automotive Group a vyrába športové kupé a roadstre v relatívne malých limitovaných edíciách v Birminghame.
Tradičné britské športové vozidlá
Značka predstavuje klasický britský roadster par excellence. Aj keď prvé modely 14/28 a 14/40 z 20. rokov boli športovými sedanmi, charakter značky určil malý roadster predstavený v roku 1928. K imidžu však prispeli aj úspešné športové modely typu C, Q a R, ktoré vychádzali z modelu Midget, ako aj typ T, ktorý originálny Midget nahradil. Stále však existujú sedany, ako Magnette, ktoré neskôr nahradili modely SA, VA a WA. Po druhej svetovej vojne značka MG uspela na zahraničných trhoch vďaka športovým dvojsedadlovým vozidlám, akým bol nový modifikovaný Midget. V Nuffield Group, no ani neskôr v British Motor Corporation a v British Leyland, značka neprešla žiadnym vývojom. Nový Midget bol preto založený na sériovo vyrábanom Austin Healey. Šesť a osemvalcové modely boli vybavené motormi od rôznych značiek. V Rover Group, značka väčšinou predstavovala špičkové športové verzie štandardných modelov.