Sophie Opel, vdova po Adamovi Opelovi, zosnulom v roku 1895, začala v roku 1895 vyrábať automobily v jeho továrni na šijacie stroje. Prevzala anhaltskú továreň na motory po dvornom zámočníkovi Friedrichovi Lutzmannovi z Dessau, ktorý v roku 1897, na autosalóne IAA v Berlíne, predstavil prvé motorové vozidlo z Rüsselsheimu. Na začiatku ponúkali rôzne karosérie a verzie motorov. V roku 1902 však predstavili vlastný model s dvojvalcovým motorom a v roku 1904 aj so štvorvalcovým motorom. Potom, čo v roku 1907 vyhrali automobilové preteky, sa Opel stal dvorným dodávateľom nemeckého cisára. V roku 1912 továreň vyrobila 3 000 automobilov a osobné vozidlá vyrábala aj počas prvej svetovej vojny. Opel bol prvou továrňou v Nemecku, ktorá bola vybavená montážnym pásom.
V roku 1928, Adam Opel KG (limited partnership), vyrobil už okolo 43 000 kusov vozidiel a bol najväčším výrobcom automobilov v Nemecku. V roku 1928 zmenili svoju štruktúru z limited partnership na public limited company (AG). Synovia sofie následne predali svoje podiely americkej automobilke General Motors a v roku 1931 patrila už celá spoločnosť Američanom!
V roku 1937 bola skupina najväčším výrobcom áut v Európe, s viac ako 137 000 kusmi vyrobených vozidiel. V roku 1938 bola najväčším zdrojom zahraničnej meny pre nacistické Nemecko. Aj keď továreň patrila Američanom, výroba osobných vozidiel bola počas druhej svetovej vojny prerušená a namiesto nich sa vyrábali nákladné vozidlá a výzbroj pre armádu. V roku 1944 boli továrne v Rüsselsheime a Brandenburgu silno poškodené spojeneckými vzdušnými útokmi. V roku 1945 preto Opel neyrobil ani jedno vozidlo. V snahe naplniť zmluvy o reparáciách, sa v roku 1946 víťazné mocnosti rozhodli presunúť výrobné zariadenia modelu Kadett do Sovietskeho zväzu, kde sa Kadett vyrábal pod názvom Moskvič 400.
General Motors prevzal skupinu v novembri 1948. V 50. rokoch boli v Nemecku okrem VW Käfer najobľúbenejšími autami modely Rekord, Olympia a Olympia Rekord. S novou továrňou v Bochume, vznikla aj nová verzia Kadetta, ktorá bola dostupná ako sedan, kombi a caravan.
Nadmerné šetrenie manažéra Lopeza v polovici 90. rokov spôsobilo problémy s kvalitou a značka stratila imidž, čo bolo výhodou pre jej hlavného rivala VW. Dnešný modelový rad zahŕňa 13 modelov. Začína malými autami Adam, Corsa, Astra, Ampera, Cascada a končí modelom Insigna, autom strednej triedy. V súčasnosti je k dispozícii aj Minivan Meriva, van Zafira, SUV Mokka a tiež malé dodávky Vivaro a Movano.
Je možné, že po ubehnutí viac ako 150 000 km sa objavia problémy so šasmi. Vzhľadom k politike šetrenia môže mať určité problémy aj interiér a motor. Použité materiály nedokážu zabezpečiť obvyklú životnosť. V našom internetovom obchode však nájdete všetky potrebné náhradné a spotrebné diely pre vaše vozidlo.