Podnikateľ Amand Peugeot založil v roku 1896, vo francúzskom meste Sochaux, najstaršiu, stále prevládajúcu, automobilku na svete. Prvé vozidlá sa vyrábali s benzínovými alebo parnými motormi. Až typ 2 bol vybavený spaľovacím motorom (Otto), zakúpeným od Daimler Motor Group. V roku 1900 vyrobili už 500 vozidiel. Skutočná masová výroba však začala až v roku 1917, no ešte v tom istom roku bola prerušená kvôli prvej svetovej vojne. Počas tohto obdobia musel Peugeot vyrábať súčasti výzbroje. Prvý model 201 bol predstavený v roku 1929. Do roku 1936 bolo vyrobených už 140 000 kusov.
Po ukončení rekonštrukcie po druhej svetovej vojne, sa v roku 1948 začalo s výrobou modelu 203. Po tomto úspešnom výrobku nasledoval v roku 1955 typ 403, ktorý vyvinula talianská Pininfarina a ktorý bol vybavený dieselovým motorom. V roku 1960 nasledoval Peugeot 404, ktorý zaznamenal veľký úspech vo všetkých európskych krajinách a tiež vo francúzskej časti Afriky.
V roku 1974 prevzal väčšinový podiel svojho konkurenta Citroën a v roku 1976 sa obe spoločnosti spojili do nového holdingu PSA Group, do ktorého boli zahrnuté aj bývalé továrne Simca, Sunbeam a Talbot, resp. ich časti.
Kvôli určitým problémom s Talbotom, bol už hotový typ Horizon predstavený ako Peugeot 309 a značka Talbot v roku 1986 zanikla.
Z pohľadu motoristického športu boli motory tradičnej značky Peugeot veľmi úspešné. Vo Formule 1 dodávala francúzska spoločnosť svoje motory McLarenu a skvelé výsledky dosiahli aj v rally.
V poslednom desaťročí podiel značky Peugeot na nemeckom trhu poklesol o viac ako jedno percento na 2,30 % v roku 2012. V súčasnosti ponúkajú 20 modelov, ktoré siahajú od veľmi malých áut 108, cez malé autá 208 až po kompaktnú triedu 301 a 308. Strednú triedu pokrýva model 408 a 508 a v ponuke je aj kupé, SUV, van, nákladné vozidlo a kamión.
Z obľúbeného modelu 206 sa predalo viac ako 6,5 milióna kusov a predstavuje najpredávanejšie malé auto na svete.
Elektronika je však trochu slabšia, čo môže viesť k vyššej spotrebe žiaroviek. Veľa náhradných dielov, ako alternátor alebo diely bŕzd, sú na Peugeote konštruované rovnako ako na Citroëne, pretože obe značky patria do PSA Group.