Bratia s priezviskom Renault založili v roku 1899, v Paríži, spoločnosť na výrobu vozidiel, ktorá po roku už zamestnávala viac ako 100 ľudí. Rozhodujúcim úspechom spoločnosti bol kontrakt z roku 1906 na 250 vozidiel pre taxikársku spoločnosť. Renault sa považuje za výrobcu kardanového hriadeľa, šrubovacej zapaľovacej sviečky, bezpečnostného pásu, bubnovej brzdy a turbodúchadla. Renault navyše vyvinul prvý V8 motor, ktorý zabudoval ho do vyrábaného vozidla. Počas svetových vojen vyrábal motory pre tanky a lietadlá a tiež muníciu. Okrem automobilov vyrábal Renault aj komerčné vozidlá, čo začalo kamiónmi v roku 1900. Prvý dieselom poháňaný kamión bol vyrobený v roku 1929.
Potom, čo nacistické Nemecko porazilo Francúzsko, boli továrne pod nútenou správou a využívala ich armáda. Túto správu vykonával jeden z manažérov Daimler-Benz AG a to až do doby, kým továrne neboli v marci 1942 a septembri 1943 takmer kompletne vybombardované britskými bojovými lietadlami. Louis Renault, zakladateľ a majiteľ spoločnosti, bol po oslobodení Francúzska uväznený a bol obvinený so spolupráce s Nemcami. Zomrel vo väzení a jeho spoločnosť bola v roku 1945 znárodnená. Po vojne ponúkala značka iba jeden model osobného vozidla. Bolo však také žiadané, že čakacia doba bola dlhšia ako jeden rok.
V 60. rokoch pribudli k spoločnosti továrne v Španielsku. Postavilo sa v nich veľa legendárnych modelov, ktoré prispeli k sláve Renaultu, medzi nimi aj svetovo známy Renault 4 (R4). Rozličné vozidlá však, na základe licencie, vyrábali aj ostatní výrobcovia. Napríklad Renault 12 sa v Rumunsku vyrábal do konca roka 1999. Vyrábal ho aj Ford v Brazílii a tiež dcérska spoločnosť v Turecku.
V súčasnosti Renault, ktorý je najsilnejším konkurentom nemeckých automobiliek, ponúka 14 modelov. K dispozícii je stále veľmi obľúbené Clio, ale aj Kangoo so svojimi zadnými dverami a van Espace. Okrem nie príliš drahých malých áut, ako Captur a Twingo, ponúka Renault v kompaktnej triede model Megane a v strednej triede model Laguna. Renault zahŕňa aj dva modely minibusov, Master a Trafic. Twizy je zase jednosedadlové elektrické vozidlo, ktoré bolo v Nemecku uvedené v roku 2012.
Okrem vybitých batérií, ktoré sú dôsledkom chybnej elektroniky, majú niektoré vozidlá Renault chybný štartér. Osobné vozidlá Renault majú vo všeobecnosti problémy s elektronikou, no mechanické časti sú veľmi kvalitné.
V roku 2010 sa Renault spojil s Japonským Nissanom, čo z nich urobilo štvrtú najväčšiu automobilovú skupinu na svete. Pred nimi je len Toyota, General Motors a VW.