Začiatky spoločnosti Volvo
Švédska automobilka pôvodne vznikla v roku 1915, ako testovacie oddelenie spoločnosti SKF guličkové ložiská. Skonštruované vozidlá sa využívali výhradne na testovanie novo vyvinutých valivých ložísk. V rokoch 1926/27 bol sektor s pomocou dvoch zamestnancov SKF, riaditeľa predaja a technika, presunutý na súkromnú spoločnosť. Volvo v roku 1959 vyvinulo trojbodový bezpečnostný pás, ktorý bol vtedy po prvý raz zabudovaný do osobných vozidiel.
Vývoj a výroba
Kvôli zmene dopravy z ľavostrannej na pravostrannú v roku 1967 mohol švédsky výrobca, ktorý vyrábal aj komerčné vozidlá, drasticky zvýšiť svoj predaj, pretože túto skutočnosť využili na predstavenie novo vyvinutých modelov. Počas 60. rokov presunuli na externých dodávateľov sekciu autobusov a nákladných vozidiel, takže divízia osobných vozidiel Volvo sa stala samostatnou. Druhý pokus o uvedenie športového auta na trh v roku 1973 skrachoval, čo bolo čiastočne dôsledkom toho, že v USA boli zavedené nové bezpečnostné normy. Volvo opustilo tento sektor s modelom P1800 ES a zameralo sa na vozidlá kompaktnej a strednej triedy. Americká skupina Ford kúpila švédsku automobilku v roku 1999, ale kvôli finančnej kríze v roku 2010 ju musela predať. Volvo tak v súčasnosti patrí čínskej automobilke Geely.
Vozidlá strednej triedy
Volvo je dobre známe svojimi kvalitnými a robustnými vozidlami. Vo svojom produktovom rade neponúkajú malé autá. Ich model V40 patrí do kompaktnej triedy, ktorá od roku 2012 nahrádza modely S40 a V50 (“S” znamená sedan, zatiaľ čo “V” kombi alebo hatchback). Jedným z posledných modelov je aj V40, ktorý je postavený na podvozku Ford C1 a ktorý je dostupný s benzínovým alebo dieselovým motorom alebo tiež ako cross country verzia. V60 a S60, ktorý sa vyrábal do roku 2009, sú vozidlá strednej triedy, ktoré sú vybavené päťvalcovým lineárnym motorom.
Vylepšené vozidlá vyššej strednej triedy
Vo vyššej strednej triede ponúka Volvo V70, ktorý vychádza z veľmi úspešného modelu 850. Model V70 je dostupný ako V70 XC s pohonom všetkých štyroch kolies a ako športové auto V70 R. Okrem toho Volvo ponúkalo motory s natural gas drive, ale kvôli nízkemu dopytu boli z programu stiahnuté. V súčasnosti má Volvo v ponuke rôzne benzínové motory so systémom flexifuel. Táto technológia umožňuje pridávať do paliva bioetanol (E85).
Typické poruchy
Pri starších vozidlách s dieselovými motormi, je extrémne dôležitá výmena rozvodového remeňa podľa uvedených špecifikácií a to kvôli ich veľkému zaťaženiu a trhaniu. Modelom S40/V40 sa môžu tiež nadmerne opotrebovávať a trhať brzdy. Okrem toho je dôležité kontrolovať hladinu oleja, pretože motory Volvo majú všeobecne vyššiu spotrebu motorového oleja.