Založenie Volkswagen Group
Vznik súčasnej VW Group sa kladie do roku 1934, keď Národní socialisti požadovali výrobu lacného štvorsedadlového osobného vozidla pre bežnú verejnosť (s cenou pod 1 000 ríšskych mariek). Zároveň žiadali osobné vozidlo, ktoré by dosiahlo rýchlosť 100 km za hodinu a ktoré by malo malú spotrebu. Táto úloha bola pridelená konštrukčnej kancelárii Ferdinanda Porscheho v Stuttgarte. Výsledkom bol vznik legendárneho VW Käfer, ktorý sa vyrábal dlhé roky v rôznych verziách.
Privatizácia
Továrne založené Národnými socialistami, ktoré stále vlastnila vláda, boli sprivatizované v roku 1960. Spolková republika Nemecko, ako aj spolkový štát Dolné Sasko si ponechali 20% celkového podielu akcií, aby bolo možné zabrániť nepriateľskej akvizícii. Šesťdesiat percent bolo určených pre súkromných veriteľov, vďaka čomu sa podarilo získať 360 miliónov nemeckých mariek. V roku 1964 prevzali Auto Union GmbH od značky Daimler a do VW zaviedli vodné chladenie a predný náhon. Dnešnú továreň Audi tvorí táto druhá značka spolu s odkúpenou továrňou NSU v Ingolstadte.
Vylepšené modely Volkswagen
V súčasnosti VW ponúka širokú škálu osobných vozidiel, ktoré pokrývajú takmer všetky segmenty s výnimkou športových áut. Malé auto up! v celej Európe nahradilo model Fox. Malé auto Polo je na trhu už od roku 1975, čo je takmer rovnako dlho, ako legendárny VW Golf, ktorý bol predstavený v roku 1974.
Veľmi obľúbené rodinné auto Passat, ktoré nasledovalo po VW 1500 bolo prvýkrát predstavené v roku 1973. Toto vozidlo pokrýva segment strednej triedy a do roku 2012 bolo popri modele Phaeton dostupné aj vo vyššej triede ako Passat CC. Okrem off-road/SUV Touareg II a Tiguan, rozšírili produktový rad kupé Scirocco III a kabriolet Eos. Takmer ikonický VW van sa dnes vyrába v piatej generácii pod menom Caravelle/Multivan.
Spolupráca s Volkswagen Group
Vozidlá od Volkswagenu využívajú všeobecne veľa dielov od rôznych značiek. Volkswagen Group vlastní značky VW, Audi, Seat, Škoda, ako aj prémiové značky Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche. Spolu s ostatnými výrobcami, ako je Ford, vyvíjajú Volkswagen Sharan, čo je Ford Galaxy. Sharan V6 je vybavený rozvodným remeňom, avšak napínače remeňa sú citlivé na rozbitie a preto by mali byť v predpísaných intervaloch vymenené.