Vačkový hriadel pre auto
Vačkový hriadel v našom online obchode
Všetky štvortaktové motory, či už dieselové alebo benzínové, majú prívodné a výfukové ventily ovládané vačkovými hriadeľmi. Staršie motory, ktorých každý valec má iba jeden prívodný a výfukový ventil, majú iba jeden vačkový hriadeľ. Približne od polovice 80. rokov sa začal do áut inštalovať druhý sací ventil a druhý výfukový ventil na každý valec. Takáto nová technológia s tromi alebo štyrmi ventilmi potrebovala dodatočný vačkový hriadeľ.
Funkcia a aplikáciaV závislosti na dizajne je možné vačkový hriadeľ inštalovať v rôznych miestach v motore. V niektorých motoroch je vačkový hriadeľ hnaný priamo prostredníctvom ozubeného kolieska v hriadeli. Často je hriadeľ umiestnený priamo v, alebo v blízkosti kľukovej skrine v bloku motora a ventily aktivuje pomocou pridružených zariadení. V iných motoroch je možné vačkový hriadeľ umiestniť za alebo vedľa kľukovej skrine a je tiež poháňaný pomocou ozubeného kolieska a rozvodnej reťaze. Operácia jednotlivých vahadiel ventilov na valcoch sa uskutočňuje cez výtlačné tyčky. V motoroch s OHC vačkovým hriadeľom je táto súčiastka umiestnená v hlave motora a zdvíhadlá sa teda nepoužívajú.
Čas otvorenia ventiluVo všeobecnosti pracuje vačkový hriadeľ na polovičnú rýchlosť motora, najmä čo sa týka štvortaktových motorov s vnútorným spaľovaním.
Tvar vačky je zodpovedný za trvanie času otvorenia ventilu a tento prvok je niekedy potrebné správne nastaviť alebo v prípade poruchy aj vymeniť. Vačky umožňujú relatívne rýchle otváranie alebo zatváranie ventilov, čo sa uskutočňuje najmä v motoroch s turbodúchadlami.
Čas otvorenia alebo zatvorenia je možné nastaviť a prispôsobiť počas prevádzky. V niektorých motoroch je toto možné vykonať pomocou hydraulického vačkového hriadeľa, ktorý je nastaviteľný pomocou reťaze.
Vačkový hriadeľ by mal vydržať po celú dobu životnosti auta. Mení sa iba v prípade poškodenia po nehode alebo v rámci tuningu motora.
Vhodný vačkový hriadeľ, mazadlo pre vačkový hriadeľ alebo ventily pre motor nájdete rýchlo a pohodlne v našom online obchode. Pri výmene všetkých uzáverov a tesnení a pri výmene ozubeného remeňa je potrebné tiež vymeniť napínače.
Viac náhradních dielov v kategórii Motor
- Číslo komponentu: 72035600, 72036600, 72037600
- Štandardný rozmer [STD]
- Jednotka mnożstva: Sada
- Dĺžka [mm]: 86
- Celková dĺžka [mm]: 94,3
- Rozmer závitu: M 10
- Stúpanie závitu [mm]: 1
- Trieda pevnosti: 12.9
- Dbajte na predpis vyrobcu vozidla
- Materiál: Liatina
- pre OE-číslo: 038109101R
- Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: s čapmi
- Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia: s tesneniami
- Číslo komponentu: 60250600
- Štandardný rozmer [STD]
- Jednotka mnożstva: Sada
- Jednotka mnożstva: Par
- pre priemer obalu od [mm]: 32,000
- do piemeru veka [mm]: 32,025
- Šírka od [mm]: 24,80
- Šírka do [mm]: 25,00
- pre hrúbku steny od [mm]: 1,502
- do hrúbky steny [mm]: 1,512
- pre priemer hriadeľa od [mm]: 28,947
- do priemeru hriadeľa [mm]: 28,960
- Povrch: galvanicky upravené
- pre vôľu ložiska od [mm]: 0,020
- do vôle ložiska [mm]: 0,068
- Výška balenia [cm]: 3,00
- Hmotnosť netto [g]: 30
- Dĺžka balenia [cm]: 6,5
- Šírka balenia [cm]: 6,50
- Materiál: uhlíková oceľ
- Povrch: matne satinovaný
- Hmotnosż [g]: 450
- Typ spojenia: Balenie v blistry
- Hrúbka [mm]: 8
- Priemer [mm]: 30
- Materiál: ACM (Polyakryl-Kaučuk)
- Hmotnosť [kg]: 0,007
- Dodrzat servisné predpisy
- Skrtuka/Matica - prevedenie: licovana skrutka
- Hlava skrutky-/Profil matice: vnutorny stvorhran
- Rozmer závitu: M 6
- Stúpanie závitu [mm]: 1
- Celková dĺžka [mm]: 60
- Dĺžka skrutky pod hlavou [mm]: 54
- Priemer [mm]: 10,4
- Rozmer kľúča: 6
- Trieda pevnosti: 8.8