Vratná / vodiaca kladka rebrovaného klinového remeňa pre auto
Vratná / vodiaca kladka rebrovaného klinového remeňa v našom online obchode
Pred dvomi alebo tromi desaťročiami bolo bežné, že vačkový hriadeľ bol poháňaný pomocou ventilov a rozvodnej reťaze, avšak dnes sa na trh dostali nové technológie, ktoré vylepšili vlastnosti nových remeňov. Dnešné rozvodné remene sú omnoho lepšie a robustnejšie, a tým majú aj zmenené vlastnosti, čo sa týka rýchlosti, avšak tiež sem zahrňujeme negatívny vplyv na jeho rýchlu akceleráciu. Opotrebenie rozvodného remeňa je o niečo rýchlejšie, ako je tomu u klasických remeňov. Pohonné jednotky sú poháňané pomocou remeňa. Tradičný V-remeň má na starosti pohon alternátora a generátora, a pre dnešné motory sa hľadajú iné spôsoby pohonu, avšak tento druh je stále dostačujúci.
Funkcia a použitieV posledných rokoch sú pre tento druh pohonu veľmi obľúbené rozvodné remene, ozubené V-remene a kľukové skrine, pretože tie relatívne ľahko prenášajú sily na kladky alebo remenice. Všetky pomocné systémy, ako napríklad generátor, vodné čerpadlo, kompresor klimatizácie alebo čerpadlo posilňovača riadenia sú v rámci možností umiestnené v jednej časti motora tak, aby mohli byť súčasne poháňané jedným remeňom. Deje sa to aj za pomoci vodiacej kladky a vodiaceho valčeka, ktorý musí byť vhodne nastavený. Vodiaca kladka musí byť otočená v rovnakom smere, v akom je natočený remeň. Iba sekundárna kladka môže mať mierne iný náklon, a umožňuje miernu zmenu smeru pôsobenia remeňa. Teoreticky je možné pootočiť pôsobenie remeňa pomocou kladiek až o 90 stupňov, avšak takéto niečo sa v praxi veľmi nevyužíva.
Výmena remeňaVoľnobežná alebo vodiaca kladka je vyrobená väčšinou z kovu a má vlastné guľôčkové ložiská. Ich životnosť je o niečo kratšia, ako životnosť iných prvkov v aute, preto je potrebné tieto súčiastky z času na čas vymeniť. Väčšinou je potrebné tieto kladky alebo remenice vymeniť spolu s príslušným remeňom. Všetky potrebné vodiace kladky, remenice alebo voľnobežné kladky nájdete za výhodné ceny v našom online obchode.
Viac náhradních dielov v kategórii Motor
- Priemer [mm]: 55
- Šírka [mm]: 28
- Materiál: Plast
- Vnútorný priemer [mm]: 8
- Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: s opevnovacim materialom
- Priemer [mm]: 80
- Šírka [mm]: 26
- Materiál: Plast
- Vnútorný priemer [mm]: 10
- Priemer [mm]: 76
- Šírka [mm]: 32
- Materiál: Kov
- Vnútorný priemer [mm]: 17
- Počet kladiek0
- Priemer upevňovacích bodov [mm]: 17
- Vonkajší priemer 2 [mm]: 69
- Priemer [mm]: 64
- Materiál: Plast
- Hmotnosť [kg]: 0,113
- Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: s krytom
- Šírka 2 [mm]: 27
- Šírka dosadacej plochy koliesok [mm]: 25
- Priemer [mm]: 65
- Šírka [mm]: 25
- Hnané časti: Alternátor
- Materiál: Plast
- Vnútorný priemer [mm]: 8
- Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: s krytom
- Priemer [mm]: 76
- Šírka [mm]: 24
- Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: s opevnovacim materialom
- Priemer [mm]: 70
- Šírka [mm]: 27
- Materiál: Kov
- Vnútorný priemer [mm]: 8
- Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: s opevnovacim materialom, so skrutkou
- Priemer [mm]: 60
- Šírka [mm]: 25,5
- Materiál: Polyamid 6, Polyamid 6.6
- Hmotnosť [kg]: 0,201
- Hĺbka balenia [cm]: 7,2
- Priemer [mm]: 70
- Šírka [mm]: 24
- Hnané časti: Alternátor
- Materiál: Plast
- Vnútorný priemer [mm]: 17
- Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia: bez držiaka
- Priemer [mm]: 60
- Materiál: Plast
- Vnútorný priemer [mm]: 10
- Šírka 1 [mm]: 30
- Priemer [mm]: 60
- Šírka [mm]: 26
- Materiál: Plast
- Vnútorný priemer [mm]: 10
- Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: s krytom
- Priemer [mm]: 60
- Šírka [mm]: 31
- Materiál: Plast
- Vnútorný priemer [mm]: 17
- Priemer čapu [mm]: 10
- Priemer [mm]: 78
- Šírka [mm]: 25
- Materiál: Plast
- Vnútorný priemer [mm]: 10
- Doplnkový tovar / Dopňujúca informácia 2: so skrutkou