Štartér pre auto
Štartér v našom online obchode
Na rozdiel od elektrických motorov a parných turbín, spaľovacie motory nemajú kapacitu na to, aby sa naštartovali samostatne. To musí vykonať ďalšia jednotka. V osobných autách je to takzvaný štartér. Ide o malý elektrický motor, ktorý vedie spaľovací motor k naštartovaniu rýchlosti otáčania minimálne 300 U/min. Aby motor osobného vozidla naďalej bežal nezávisle, aspoň jeden takt nasávania motora a jeden kompresný zdvih musia pracovať. V nepriaznivých podmienkach, ako napríklad po dlhej nečinnosti, veľmi nízkych teplotách alebo nízkej kvalite paliva (nízke oktánové číslo pre benzínové motory alebo cetánové číslo pre dieselové motory), ale tiež aj po opravách motora, je možné, že piestový motor bude pokračovať v spojitej činnosti nezávisle po pár taktoch.
Akonáhle začne bežná prevádzka, štartér musí byť spojený so spaľovacím motorom, pretože inak sa poškodí pastorok štartéra.
Oblasti využitia a funkčnosťMalé ozubené koleso, označené ako pastorok štartéra, je namontované na hriadeľ motora štartéra a musí byť axiálne pohyblivé. Tento dizajn sa tiež nazýva štartér so závitovým prevodom. Iné dizajny sa v motoroch osobných áut nenachádzajú.
Pri procese štartovania sa pastorok štartéra pohybuje axiálne na štartéri na hriadeli rotora cez elektromagnet. Zapadá do ozubenia zotrvačníka, ktorý je namontovaný na hriadeľ. Akonáhle začne spaľovací proces a vodič vozidla uvoľní kľúč zapaľovania alebo štartovacie tlačidlo, okruh z batérie do štartéra je porušený a elektromagnet sa stane neaktívnym. Pastorok štartéra sa tým vráti do svojej pôvodnej polohy.
Možné dôvody porúchSo štartérom by nemal vodič narábať, ak motor beží, pretože to môže viesť k poruchám ozubeného kolesa štartéra. Novšie vozidlá, ktoré sú vybavené palubnom elektronikou sú schopné týmto situáciám predísť.
Zvyčajne sa pri nefunkčnom štartéri poškodia vinutia motora. V ponuke sú aj náhradné štartéry, ktoré sú vybavené iba novými vinutiami motora.
Výmena štartéraV našom online obchode nájdete vhodné štartéry pre Vaše vozidlo, ako aj všetky vhodné náhradné diely - magnet, pastorok štartéra a mnoho ďalších komponentov. V závislosti od usporiadania Vášho štartéra je možné inštaláciu uskutočniť cez motorový priestor, ale je možné, že bude potrebná aj zdvíhacia plošina. Nie sú potrebné žiadne špeciálne nástroje. Štartér si môžete lacno objednať na stránke topautodiely24.sk a nechať si ho namontovať v servise.
Viac náhradních dielov v kategórii Elektrika
- Výkon żtartéra[kW]: 1
- Napätie [V]: 12
- Počet zubov: 10
- Smer otáčania: Smer otáčania proti smeru hodinových ruciciek
- Počet pripevňovacích otvorov: 2
- Priemer príruby [mm]: 76
- Základná pozícia pastorka [mm]: 53
- Výkon żtartéra[kW]: 1,8
- Napätie [V]: 12
- Počet zubov: 10
- Smer otáčania: Smer otáčania proti smeru hodinových ruciciek
- Počet pripevňovacích otvorov: 2
- Priemer príruby [mm]: 76,2
- Počet závitových otvorov0
- Svorka: 50, 30
- Základná pozícia pastorka [mm]: 52,5
- Prevedenie żtartéra: volnobezny
- Dĺžka [mm]: 235
- Priemer otvoru [mm]: 11
- Priemer vŕtania 2 [mm]: 11
- Uhol upevnenia [Grad]: 42
- Výkon żtartéra[kW]: 2
- Napätie [V]: 12
- Smer otáčania: Smer otáčania proti smeru hodinových ruciciek
- Počet dier: 2
- Svorka: NO
- Poloha/Sklon: L 42
- Hmotnosť [kg]: 3,56
- Počet zubov 1: 10
- Počet zubov 2: 11
- Výkon żtartéra[kW]: 2,5
- Napätie [V]: 12
- Počet zubov: 9
- Smer otáčania: Smer otáčania v smere hodinových ruciciek
- Počet pripevňovacích otvorov0
- Priemer príruby [mm]: 82
- Počet závitových otvorov: 3
- Svorka: 30,50
- Základná pozícia pastorka [mm]: 22,9
- Prevedenie żtartéra: samostatne uložený
- Dĺžka [mm]: 245
- Rozmer závitu 1: M8x1.25
- Rozmer závitu 2: M8x1.25
- Uhlový rozmer upevňovacieho otvoru [stupeň]: 37
- Výkon żtartéra[kW]: 1.1
- Napätie [V]: 12
- Počet zubov: 10
- Priemer príruby [mm]: 68
- Výkon żtartéra[kW]: 1
- Napätie [V]: 12
- Počet zubov: 9
- Smer otáčania: Smer otáčania v smere hodinových ruciciek
- Počet pripevňovacích otvorov: 3
- Kvalita: PREMIUM LINE
- Výmenný diel bez zálohy
- Výkon żtartéra[kW]: 1,2
- Napätie [V]: 12
- Počet zubov: 9
- Smer otáčania: Smer otáčania v smere hodinových ruciciek
- Počet dier: 3
- Počet závitových otvorov: 1
- Svorka: NO
- Poloha/Sklon: L 35
- Hmotnosť [kg]: 2,98
- Výkon żtartéra[kW]: 1,4
- Napätie [V]: 12
- Počet zubov: 13
- Smer otáčania: Smer otáčania v smere hodinových ruciciek
- Priemer príruby [mm]: 78
- Svorka: 50, 30
- Dĺžka [mm]: 192
- Nominálne napätie [V]: 12
- Rozmer závitu: M12
- Priemer vŕtania 2 [mm]: 10,5
- Výkon żtartéra[kW]: 1,7
- Napätie [V]: 12
- Počet zubov: 9
- Smer otáčania: Smer otáčania v smere hodinových ruciciek
- Počet pripevňovacích otvorov: 3
- Kvalita: PREMIUM LINE
- Výmenný diel bez zálohy
- Výkon żtartéra[kW]: 1,0
- Napätie [V]: 12
- Počet zubov: 9
- Smer otáčania: Smer otáčania v smere hodinových ruciciek
- Počet pripevňovacích otvorov: 2
- Priemer príruby [mm]: 62
- Počet závitových otvorov: 1
- Svorka: 50, 30
- Dĺžka [mm]: 182
- Priemer otvoru [mm]: 9
- Priemer vŕtania 2 [mm]: 9
- Rozmer závitu 2: M8x1.25
- Uhol upevnenia [Grad]: 55
- Výkon żtartéra[kW]: 1,4
- Napätie [V]: 12
- Počet zubov: 11
- Smer otáčania: Smer otáčania v smere hodinových ruciciek
- Počet pripevňovacích otvorov: 4
- Kvalita: PREMIUM LINE
- Výmenný diel bez zálohy
- Výkon żtartéra[kW]: 2
- Napätie [V]: 12
- Počet zubov: 10
- Smer otáčania: Smer otáčania proti smeru hodinových ruciciek
- Počet pripevňovacích otvorov: 3
- Prípojka/Svorka: so svorkou 50 (Jet)
- Prevedenie żtartéra: volnobezny
- Dĺžka [mm]: 76,5, 52,5
- Výkon żtartéra[kW]: 2,4
- Napätie [V]: 12
- Počet zubov: 10
- Smer otáčania: Smer otáčania v smere hodinových ruciciek
- Počet dier: 3
- Počet závitových otvorov: 3
- Poloha/Sklon: R 30
- Hmotnosť [kg]: 3,86