Protimrazová poistka pre auto
Protimrazová poistka v našom online obchode
V rámci kľukovej skrine spolupracuje s týmto zariadením blok valcov a hlavy valcov, ktoré sú poháňané pomocou kľukového hriadeľa a vodiaceho piestu vo valci. Kľuková skriňa valca v motoroch s vnútorným spaľovaním sa skladá z vrchnej časti a bloku valcov, ktoré sú zliate do jedného celku. Pri práci tejto súčiastky pôsobia na tento prvok veľké sily a krútiaci moment, preto je potrebné, aby bola táto súčiastka veľmi odolná a tvrdá.
Kvôli rozdeleniu, ktoré je väčšinou na úrovni ložísk kľukovej skrine, kryt tiež obsahuje blok ložísk pre kľukovú skriňu. Z druhej strany je ochranný návlek a hriadeľ je zaskrutkovaný na ložiskách a na kľukovej skrini. Toto usporiadanie umožňuje expanziu kľukovej skrine alebo jednotného piestu tak nízko, ako je umiestnená olejová vaňa so stlačeným kovovým plechom na spodnom konci kľukovej skrine.
Funkcia kľukovej skrinePri vysokovýkonných motoroch, alebo vo všeobecnosti pri tých, ktoré produkujú vysoké rýchlosti alebo výkon, je pevné zafixovanie kľukového hriadeľa veľmi dôležité. Silné musia byť hlavne ložiská. V prípade, že sa kľuková skriňa nachádza pod kľukovým hriadeľom, podporuje sa pomocou tzv. podporných plechov. Je to plechový prvok, ktorý spája všetky ložiská kľukovej skrine, ich uzáverov a bloku motora. Je ich možné tiež nazvať ako podstielka. Pomáha kľukovej skrini dosiahnuť omnoho vyššiu mieru tuhosti a tvrdosti. Spodnú časť uloženia vlastne tvorí olejová vaňa, ktorá je zaskrutkovaná do vrchnej časti a neprepustí olej.
Čo sú to vedľajšie plynyV kľukovej skrini v motoroch s vnútorným spaľovaním sa vytvárajú tzv. vedľajšie plyny, ktoré obsahujú zvyšky z procesu spaľovania a tiež nespálené látky s obsahom vodíka a uhlíka. Kvôli týmto plynom rastie tlak v uložení a musí byť ventilovaný cez ventiláciu kľukovej skrine tak, aby opäť vzniklo vhodné prostredie s tlakom asi 2 mbar. Pri vysokom tlaku v uložení bude motor dostávať príliš veľa oleja, čomu je potrebné zabrániť.
Všetky prvky pre motor, aj pre kľukovú skriňu, alebo aj pre olejovú vaňu, či podložné plechy nájdete pohodlne v našom online obchode. V rámci opravy týchto prvkov je potrebné vymeniť aj motorový olej a tiež príruby alebo tesnenia, ktoré tiež nájdete v našom online obchode.
Viac náhradních dielov v kategórii Motor
- Hrúbka [mm]: 10
- Priemer [mm]: 36,6
- Hmotnosť [kg]: 0,02
- pre OE-číslo: 059 103 113
- Priemer [mm]: 36
- DIN/ISO: 443
- Materiál: ocelovy plech
- Hmotnosť [kg]: 0,02
- Priemer [mm]: 26
- Materiál: Ocel
- Povrch: pogumovane
- Materiál 1. vrstva: ACM (Polyakryl-Kaučuk)
- Farba: čierna
- Hrúbka [mm]: 10
- Priemer [mm]: 45
- Materiál: ocelovy plech
- Hmotnosť [kg]: 0,03